Thursday, July 31, 2008

50 serah borang keahlian Kelab Penyokong PAS India Jerai

BEDONG - Ahli Parlimen Jerai, YB Ustaz Mohd Firdaus Jaafar menerima 50 borang keahlian Kelab Penyokong PAS India Jerai dalam satu majlis ceramah Pakatan Rakyat yang diadakan di Markas PAS Bedong malam tadi. Borang keahlian tersebut diserahkan oleh Mr. Kanapathy a/l Muthusamy bagi mewakili rakan-rakannya yang lain.

Ustaz Firdaus dalam ucapannya meminta rakyat tidak terpengaruh dengan isu-isu muzakarah dan muqabalah PAS-UMNO yang dimainkan oleh media-media perdana ketika ini. Baginya, isu ini hanyalah permainan politik pemimpin-pemimpin UMNO dan BN untuk memporak-perandakan PAS dan Pakatan Rakyat. Katanya, "PAS tetap komited dengan Pakatan Rakyat dan tidak akan mengkhianati amanah dan kepercayaan rakyat terhadapnya".

Menurutnya, "UMNO dan BN sudah makin terdesak apabila rakyat mula meninggalkan dan tidak lagi menyokong perjuangannya dan ini terbukti apabila rakyat memilih untuk menyertai PAS dan Pakatan Rakyat sehinggakan banyak cawangan-cawangan UMNO dan pati lain dalam BN di seluruh negara terpaksa dibubarkan apabila ahli-ahlinya bertindak menyertai parti-parti lain dalam Pakatan Rakyat".

Ceramah tersebut turut dihadiri oleh YB Senator Muhamad Yusof Husain dan YB Lim Soo Nee (Adun Kulim).

No comments: