Saturday, December 13, 2008

Pas Cawangan Kepala Bukit ditubuh

YAN- Pas Cawangan Kepala Bukit, Gurun Jerai telah ditubuhkan dengan rasminya kelmarin, majlis perasmian telah disempurnakan oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak. Manakala Ketua Pas Cawangan Kepala Bukit yang baru ditubuhkan tersebut diketuai oleh Lamin Awang.
Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, berbangga kerana dalam masa umat Islam sibuk dengan menyambut hari raya korban, penduduk Kepala Bukit telah berjaya menubuhkan Cawangan baru Pas kawasan tersebut.
Menurutnya, majlis ini telah memberikan dua makna kepada kita, di mana merupakan majlis perasmian Pas Cawangan Kepala Bukit yang baru, dan untuk ramah mesra antara masyarakat di sini.
"Kini telah cukup sembilan bulan kita (pakatan rakyat) memerintah sejak kita menang dalam pilihanraya umum awal tahun ini. Oleh itu kita akan terus memerintah negeri ini supaya dapat membantu semua rakyat di negeri ini. Apa sahaja yang kita lakukan demi pembangunan negeri ini tidak akan menganggu rakyat. Kini Kedah mempunyai pelabur dari luar yang ramai untuk melabur di negeri Kedah, jumlah pelabur semakin meningkat terutamanya di Pulau Langkawi, ini menunjukan pelabur luar telah yakin dengan kerajaan negeri ini," katanya ketika berucap ketika merasmikan Pas Cawangan Kepala Bukit, di sini, kelmarin.
Turut sama, Ketua Pemuda Pas Kawasan Jerai, Mohamad Ismail, Wakil kepada Ahli Parlimen Jerai, Mohd Shubihi Mohd Zain, Pegawai Khas (Kawasan) kepada Menteri Besar Kedah, Muzaini Azizan, ketua-ketua kampung serta masyarakat Kepala Bukit.
Azizan berkata, beliau akan memastikan tiadanya rasuah dan penyelewengan di negeri ini kerana tidak mahu rakyat ditindas. Rakyat di negeri ini bernasib baik kerana mempunyai banyak pekerjaan seperti kilang-kilang di Gurun dan sebagainya. Tetapi kerajaan negeri sentiasa memikirkan supaya rakyat di negeri ini akan terus mempuyai pekerjaan supaya ingin mengelak berlakunya pengangguran.
"Contohnya, perancangan kerajaan negeri di mana kita akan memilih rakyat di negeri ini untuk dihantar ke Australia untuk belajar cara penapisan minyak, apabila mereka pulang ke tanah air maka mereka pula akan menurunkan ilmu tersebut kepada anak-anak tempatan di negeri ini supaya mereka pakar dalam bidang tersebut," katanya.
Beliau berkata, selain itu kita sedang membangunkan daerah ini, antaranya sebanyak 100 buah unit rumah yang merupakan sumbangan individu yang diberikan melalui kerajaan negeri kepada mangsa banjir beberapa tahun lalu.
Selain itu Pulau Bunting juga akan dibangunkan untuk diijadikan pelabuhan yang menyediakan pengangkutan barang dan sebagainya. Seluruh dunia akan datang ke Pulau tersebut, seperti dari China dan lain-lain negeri, kemudian kita akan bangunkan resort di sekitar Titi Hayun dengan keluasan kira-kira 18 ekar.
Jelasnya, apabila pelayar singgah di pelabuhan tersebut, pastinya mereka ingin berehat dan tempat yang sesuai adalah di resort tersebut. Ini akan membuka peluang pekerjaan kepada rakyat di negeri ini.
Kedah juga akan dijadikan "Raksasa Pertanian" di mana kedah merupakan salah sebuah negeri di mana rakyatnya pakar dalam bidang pertanian.
Katanya, pelbagai permasalah rakyat difikirkan, seperti masalah banjir dan sebagainya. Rakyat telah memberikan amanah kepada saya untuk memerintah negeri ini dan tanggungjawab tersebut akan dilaksanakan dengan sebaik-baiknya.
Kerajaan negeri telah melantik Majlis Ketua Kampung (MKK) sebagai pemimpin di peringkat kampung, jadi segala permasalahan rakyat boleh bertemu dengan ketua kampung masing-masing, dan permasalahan tersebut akan dibawa ke peringkat atasan untuk diambil tindakan selanjutnya.
Beliau turut mengucapkan tahniah kepada Pas cawangan Kepala Bukit kerana telah berjaya menubuhkan cawangan baru.

No comments: