Saturday, February 21, 2009

Belia perlu sertai pelbagai aktiviti.

Mohd Firdaus (duduk tengah) bergambar kenangan bersama pemuda kampung setar sebelum perlawanan bola sepak persahabatan berlangsung.
KAMPUNG SETAR- Belia di Parlimen Jerai perlu berusaha mengukuhkan jati diri mereka dengan menyertai pelbagai aktiviti berfaedah yang telah diadakan di Parlimen itu. Dengan penyertaan itu, ianya mampu mencapai matlamat tersebut.
Ahli Parlimen Jerai, Ustaz Mohd Firdaus Jaafar berkata, beliau inginkan supaya belia-belia di Parlimen itu menyertai pelbagai aktiviti yang telah diatur. Penyertaan belia di sini mampu mendidik mereka menjadi individu yang berguna kepada masyarakat, negara serta agama.
Menurutnya, Pejabat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Parlimen Jerai sendiri telah mengatur pelbagai aktiviti, ianya untuk disertai belia-belia di parlimen ini, antara program tersebut ialah seperti perlawanan bola sepak persahabatan antara pemuda kampung Setar.
"Apabila kita mengadakan aktiviti seumpama ini, secara tidak langsung akan menyatukan hubungan antara belia di sini sendiri. Hubungan antara satu sama lain amat diperlukan dalam menjayakan sesuatu program yang bakal diadakan.
"Dilihat sehingga kini kerjasama amat baik antara belia-belia di kampung ini, kerjasama itu perlulah sentiasa diteruskan," katanya kepada Sinar Harian ketika hadir menyertai perlawanan persahabatan bola sepak antara pasukan pemuda Jerai dan pemuda kampung Setar, baru-baru ini.
Hadir sama, ketua Pemuda Pas Kawasan Jerai, Mohamad Ismail, Ketua Kampung Setar, Azizan Abu, ketua-ketua kampung berhampiran serta penduuduk kampung itu hadir menyaksikan perlawanan persahabatan tersebut.
Mohd Firdaus berkata, dengan adanya aktiviti seumpama itu, sekurang-kurangnya belia-belia di sini mempunyai aktiviti untuk dilakukan pada masa terluang. Dalam masa yang sama, belia di sini dapat bertukar-tukar fikiran antara satu sama lain.
"Belia merupakan pelapis negara pada masa akan datang, oleh kita kita perlu bersama-sama membantu belia di Parlimen ini supaya menjadi insan mulia dan terhindar daripada melakukan sebarang aktiviti tidak berfaedah yang hanya merosakkan masa depan mereka kelak," katanya.

No comments: