Saturday, March 14, 2009

Klinik bola sepak, asah bakat pasukan PKWR Jerai.

Azman memberikan kata-kata semangat kepada pasukan bola sepak PKWR Parlimen Jerai, baru-baru ini.
GUAR CHEMPEDAK- Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Parlimen Jerai telah mengadakan klinik bola sepak bertujuan melatih pasukan bola sepak yang akan mewakili PKWR Jerai dalam pertandingan-pertandingan bola sepak yang bakal diadakan sepanjang tahun ini.

PKWR Parlimen Jerai telah menjemput bekas pemain bola sepak Kedah, Azman Eusoff untuk memberi sedikit panduan dan serta teknik-teknik bermain bola dengan betul di samping mengajar skill-skill dalam sukan bola sepak.

Pelbagai panduan diberikan sempena klinik bola sepak tersebut, ianya telah memberikan banyak manafaat kepada pasukan bola sepak Parlimen Jerai kerana banyak ilmu berguna diperolehi.

Azman berkata, terdapat beberapa orang pemain pasukan bola sepak PKWR Parlimen Jerai mempunyai bakat terpendam, bakat mereka perlulah diukir supaya bakat-bakat yang ada pada pemain pasukan tersebut dapat diketengahkan.

Menurutnya, untuk berjaya dalam sukan bola sepak, seseorang itu perlulah mempunyai semangat ketekutan dalam diri masing-masing. Selain itu, latihan yang cukup perlulah dilakukan untuk membawa pasukan PKWR Jerai maju kehadapan.
"Selain itu, untuk seseorang itu berjaya dalam bola sepak, jangan sesekali memcampur adukkan dengan permainan futsal kerana corak permainan bola sepak dan futsal adalah berbeza sebenarnya," katanya kepada Sinar Harian.

No comments: