Saturday, November 22, 2008

Nisa' rai 150 orang anak yatim

GUAR CHEMPEDAK- Seramai 150 orang anak-anak Yatim sekitar Negeri Kedah telah diraikan dalam satu majlis khas oleh Penghubung Generasi Muda (Nisa') yang telah diadakan di Sekolah Integrasi Faizin (SAIF), baru-baru ini.
Ahli Parlimen Jerai, Ustaz Mohd Firdaus Jaafar berkata, program tersebut di manya ianya dalah untuk meraikan anak-anak yatim yang terdapat di negeri ini. Ini menunjukkan bahawa Nisa' juga sentiasa perihatin kepada mereka yang memerlukan perhatian seperti anak-anak yatim.
"Dengan adanya aktiviti Nisa' ini merupakan salah satu aktiviti yang baik dan perlu diteruskan oleh pihak lain juga. Nisa' yang mana dianggotai oleh generasi muda telah membantu daripada berlakunya masalah gejala sosial di kalangan remaja hari ini," katanya kepada Sinar Harian.
Menurutnya, Nisa' mendapat sokongan daripada beliau, malah semasa ucapan Exco Pembangunan Wanita dan Kebajikan, Ustazah Siti Ashah Ghazali turut menyokong aktiviti Nisa' dalam membantu masyarakat hari ini.
"Nisa' yang dianggotai oleh wanita-wanita berhasrat melahirkan generasi yang mengagungkan agama, mencintai ilmu, berakhlak mulia serta mempunyai keperibadian yang terpuji.
Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah membantu menjayakan program Nisa' bersama anak-anak yatim itu, mengharapkan Nisa' akan terus berjaya pada masa-masa hadapan dalam membantu masyarakat hari ini.
Selaras dengan misi Nisa' iaitu untuk mencapai matlamat melalui program-program yang dirancang dengan teliti, disemai dengan kasih sayang disampaikan dengan penuh keikhlasan maka, baru-baru ini telah diraikan anak-anak yatim sekitar negeri Kedah yang diadakan di SAIF, Guar Chempedak.
Pelbagai aktiviti telah diadakan semasa majlis tersebut, seperti persembahan nasyid daripada pelajar SAIF, dan sedikit sumbangan telah disampaikan oleh Ustazah Siti Ashah Ghazali kepada anak-anak yatim yang dirai dalam majlis itu.

No comments: