Thursday, November 27, 2008

Petronas anjur program komuniti

KAMPUNG KILANG KETAPAN - Pertonas Fertlizer Kedah mengadakan program komuniti surau Kampung Kilang Ketapan di sini baru-baru ini. Ahli Parlimen Jerai, Ustaz Mohd Firdaus Jaafar berkata, usaha murni Petronas Fertlizer adalah satu aktiviti sosial yang baik dalam membantu masyarakat, terutama mereka yang memerlukan bantuan.
Firdaus turut memohon agar Petronas meneruskan aktiviti seumpama itu ke kampung-kampung lain kerana ia mampu menyatupadukan hubungan antara masyarakat dalam sesebuah kawasan. Program seumpama itu secara tidak langsung akan merapatkan hubungan antara kakitangan Petronas dengan masyarakat.

“Khidmat sosial itu merupakan salah satu aktiviti kemasyarakatan yang boleh kita teruskan pada masa-masa akan datang. Kita perlu fikirkan aktiviti yang mampu menyatukan hubungan antara masyarakat hari ini dalam sesebuah komuniti. Aktiviti tersebut perlulah dijadikan contoh oleh pihak lain," katanya.

Beliau turut mengucapkan tahniah atas kejayaan Petronas menganjurkan program itu dan terima kasih kepada Petronas Fertlizer Kedah kerana memilih Surau Kampung Kilang Ketapan untuk dijadikan destinasi mengadakan aktiviti di samping menyumbang kepada pembangunan surau kampung tersebut.

Dalam program komuniti surau kampung Kilang Ketapan dengan slogan “Motivasi Ummah Gemilang”, Petronas menyumbang pagar surau. Dalam program yang sama, pelbagai aktiviti lain dijalankan seperti gotong-royong memasak bersama penduduk kampung, sukaneka kanak-kanak, serta ceramah motivasi.

No comments: