Sunday, April 26, 2009

Peminat futsal di minta membanjiri Stadium Sultan Abdul Halim pada 25 April ini.


JERAI- Lapan pasukan zon Selatan yang layak ke peringkat negeri dalam kejohanan futsal terbuka sempena keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah ialah pasukan Shuhada A, Shuhada C, Dacs A, Legenda, Tuah, Arena A, Al-Muqtadin, serta Afe 68.
Manakala lapan lagi pasukan bagi zon utara yang layak ke peringkat negeri ialah, Pida Ft, Public Bank, K-Team, Traxx, Whiz Sports, Lagenda, WGE, serta D-Futsal.
Timbalan Presiden II Persatuan Bola Sepak Melayu Kedah, Mohd Firdaus Jaafar berkata, kejohanan tersebut merupakan anjuran Persatuan Bola Sepak Melayu Kedah dan meminta peminat-peminat futsal untuk membanjiri di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar untuk menyaksikan pertandingan akhir kejohanan itu yang akan berlangsung pada 25 April ini.
Menurutnya, setelah mengadakan pertandingan peringkat zon, lapan pasukan terbaik akan di pilih untuk ke peringkat negeri.
"Saya mengharapkan rakyat di negeri ini dapat menyokong aktiviti kesukanan yang di adakan itu kerana dengan bersukan mampu membentuk minda kita ke arah pemikiran yang lebih positif," katanya kepada Sinar Harian ketika di hubunngi, kelmarin.
Johan di peringkat negeri nanti akan menerima wang tunai sebanyak RM3000 beserta piala iringan dan barangan Figos, naib johan RM2000 serta piala iringan, ketiga RM1000 serta piala iringan dan tempat keempat akan membawa pulang wang tunai RM500 serta piala iringan.

No comments: